На главную Учителям Школьникам Абитуриентам Студентам Родителям Форум Добавить материал Заказать работу Поиск документов
Реклама
Реклама
 Еще статьи из раздела "Профориентация"
 Описание профессий
 Программа "Професiйне самовизначення"
 Програма курсу “Професійне самовизначення”, 10клас. Розробки уроків. Уроки по профориентации, 10 класс
 Как выбрать профессию?
 Уроки по профориентации, 9 класс
посмотреть все статьи раздела

 Автор документа: Класний керівник Кравець Л.І

Ярмарок професій.

Виховний захід 11 а класу .

Класний керівник

Кравець Л.І

 Мета:

-          ознайомити учнів із переліком галузей народного господарства, переліком професій які дають змогу займатися індивідуальною трудовою діяльністю, які мають попит на ринку праці;

-          порадити, як обрати професію до душі, як уникнути помилок розчарувань у виборі професій, як врахувати  дані гороскопа при виборі професії;

-          виховувати зосередженість, щоб не розгубитися в різноманітності професій.

Оформлення: Вивіска « Ярмарок професій»; малюнки учнів; роботи дівчат: вишивки, в’язані речі; скриньки з матеріалами профорієнтації; столи, за якими сидять учні; квіти: живі, штучні, ікебани; кавовий набір, солодощі; дівчата мами, вчителі накидають на плечі хустки; хлопці одягають солом’яні капелюхи. 

( Лунає тиха, спокійна мелодія).

Хід заходу.

  1 -й учень.

   Поки ти їв, і спав, і ріс

   Поки малий ще ти на зріст,

   Мабуть, вже тисячі людей

  Подбали про життя твоє.

  Аби ти добре ріс,

  Аби ти добре їв,

  Щоб ти спокійно спав

  І в різні  ігри грав.

  Ти став здоровий, молодець,

  Сміливим і умілим,

  А чим порадуєш людей,

 Яким хорошим ділом?

   Учитель.  І щоб вибрати те хороше діло, професію до душі, ми сьогодні прийшли на ярмарок професій. А як ви думаєте, чи можна прожити без професії?

   1 - й учень . Я вважаю, що  без професії людині прожити на можна, людині, яка поважає себе, бо в усі часи славилися хороші майстри своєї справи.

  2 - й учень.   Я теж думаю, що не можна, бо улюблена праця звеличує людину.    

  3 - й учень.   А на мою думку, без професії, без улюбленої справи, людина існує, а не живе.

   Учитель.     Якщо так, то поринаймо у світ ярмарку. По - перше, розглянемо перелік галузей народного господарства і кожен подумає, в якій галузі ви хотіли б працювати?  

  ( Учень роздає зі своєї скриньки перелік галузей народного господарства, і кожен учасник знайомиться зі списком).

  1 - й учень.   

    Учитель діткам - батько й мати

    У серці теплі почуття,

     Готовий їм завжди віддати

    Свойого  часточку життя.

    В очах дитячих іскри грають,

    Співучий прозвучав дзвінок.

    Їх вчитель в класі зустрічає

    І починає урок.

    Живе учительське слово

    У тиші човном попливло.

    І ожили ліси й діброви

    І  оновилося село.

    Бо слово вчителя, як мрія

    Любов у ньому і краса.

   Воно добро у серці сіє,

   Воно ж бо чисте, як роса.
  2 - й учень.

  Учителем можливо стати,

  Учителем - дітей научати

  Науки головної - жить.

 ( Учень дістає зі своєї скриньки перелік професій освітньої галузі, роздає для ознайомлення і розповідає про свій вибір).

  Учитель. Як учитель, я хочу, щоб мої вихованці не тільки добре засвоїли знання, а й могли  використати їх у житті, були хорошими людьми і фахівцями улюбленої справи.

  1 - й учень.

   Професій безліч є  цікавих,

   Але свою вгадати як  -

   Щоб добре діло й добра слава?

   І я собі міркую так:

  Потрібно лікувать хвороби,

  Водить у космос кораблі,

 Та я  із роду хліборобів

  І родовід мій - від землі.

  Степ перейти - життя прожити,

  То на такі прості слова,

  Життя утворене від жита,

  Бо хліб усьому голова.

  Раніш од сонечка вставати,

  Погладить   колос на ходу!

  Ні, я, мабуть, не в космонавти, -

 У хлібороби я піду.

( Учень зі  своєї скриньки  роздає перелік сільськогосподарських професій).    

  Учитель.  Обираючи професію, треба пам’ятати, що здійснити відповідальний крок вибору треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності, особистості та громадські інтереси.

  1 - й учень.  Погляд на професію як постійну, на все життя справу - хибний, бо не враховує, що людина має різносторонні здібності, які дають можливість накопичувати спеціальні знання та навички у різних сферах діяльності, кращим інженером буде той, хто пройшов школу майстерності робітника.

  2 - й учень.  Розподіл професій на погані й хороші,  цікаві, легкі й важкі - помилковий. Значення професії у житті людини залежить не від характеру роботи, а як до неї ставиться сама людина.

  3 - й учень.  Професію не слід обирати за компанію. Такий вибір тільки випадково буває вдалим.

  1 - й учень.   Інколи за зовнішньою привабливістю професії приховані її труднощі. Так, професію геолога інколи цінують за можливість мандрувати і споглядати світ. Але ж…

 2 - й учень.   Світ професій значно ширший. понад 40000, ніж коло навчальних предметів, тому ототожнення улюбленого предмету з професією не є надійним орієнтиром у виборі професії.

  3 - й учень.   Вибираючи професію, слід враховувати характер особи, стан її здоров’я, ознайомитися з гороскопом.  Адже характер людини залежить від дати народження. Гороскоп нам вказує не тільки на ті професії, які можна обирати, а застерігає від тих,  яких обирати не варто, бо це може призвести до погіршення здоров’я.

   ( Перший учень роздає зі своєї скриньки матеріали « Гороскоп і вибір професії», з якими учні знайомляться за столами. 2 - й учень роздає  перелік професій, які  дають можливість займатися індивідуальною трудовою діяльністю. 3 - й учень - список професій, які користуються сталим попитом у регіоні).

   1 - й учень.  

   Зростають будинки і храми

   За допомогою кранів крилатих.

  І все це створено руками

   Будівельників завзятих.

( Учень дістає зі своєї скриньки перелік професій будівничих спеціальностей. Розповідає ким він хоче стати в майбутньому).

  2 - й учень.

    Вони призвані  клятву давати

    В будні свята

   На варті здоров’я   стояти,

   Люди в білих халатах.

  Життя і здоров’я  наше

  В їхніх руках.

 ( Роздає список професій медичного спрямування).   

   Учитель.  Сьогодні на ярмарку ми зустрілися з мамою нашої учениці, яка працює у медичному ліцеї і може більше нам розповісти про професії, що можна здобути у цьому  закладі.

  (Розповідь мами).

  3 - й учень.  

   На заводі бути - моя мрія,

   Де чавун тече рікою, як зоря жевріє.

  Там я домни і мартени буду будувати,

  Мідь й вугілля в шахтах добувати.

( Учень роздає перелік професій машинобудування і металургії).

( Інші учні роздають списки  професій зв’язку та транспорту, перелік професій захисників  прав людини, та професій харчової та легкої промисловостей).

( Учениці, які мріють бути офіціантками, роздають кожному бажаючому каву, ставлять на столи солодощі).

   Учитель.   Ярмарки на Україні існують давно. Спочатку для  обміну речей, пізніше для торгівлі. Бо ярмарок - це торгове дійство. Нині на ярмарок  все частіше організовують виставки, на  яких  підписуються  контракти  купвлі - продажу. Проводяться зустрічі з цікавими людьми, концерти аматорських колективів, просто зустрічаються друзі за чашкою кави, щоб поспілкуватися, поділитися свої планами. В час ринкових відносин все більше розвивається мале підприємництво, тобто зайнятість людей індивідуальною трудовою діяльністю. на нашій виставці представлені роботи учнів, а також роботи професіоналів: вишивальниць , квітникарів, кравців.

( Учениця роздає перелік професій галузі культури. Розповідає про свою мрію стати хореографом. Виконує танець.) 

   Учитель. Як ми бачимо, деякі  учні вже визначилися з тим, ким хочуть стати у дорослому житті й уже зараз реалізовують свої мрії.

( Учень роздає список нових професій).

  Учитель.  Є професії, які говорять самі за себе, а є професії, про які ми нічого не знаємо, тому звернемося до словничка нових слів.

  • Майстер із виготовлення гобеленів - це майстер виготовлення  килимових виробів.
  • Кесонник - працівник, який веде роботи в закритому від зовнішнього повітря колодязі.
  • Такелажник - робітник, який обслуговує установки, в яких відбувається процес електролізу, тобто покриття  деталей іншими металами чи сплавами.
  • ( Відбувається ще одна зустріч із мамою учня. Вона звертає увагу дітей на те, що треба пробувати свої сили в різних галузях і тільки тоді можна буде визначитися, що краще і найбільше підходить. Мама виконує пісню Н.  Крутової  -  Шестак «Сину, сину, ангел мій».

       Учитель.  Вибір професії - це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Звичайно, всі галузі  й професії ми сьогодні не згадали. Як же уникнути помилок і розчарувань у виборі професії? Зважуючи на те, що почули, я впевнена, що виберете собі професію до душі й  не станете блудним сином. Бо лише трудом дорослішають душі, й лише на світі сущі ми.

     

     

     

    загрузка...
    Реклама

    Все материалы сайта Rambler's Top100

    Авторство размещенных материалов администрацией не проверяется.
    В случае, если вы являетесь автором какого-либо размещенного материала и вас не устраивают условия размещения,
    то обратитесь пожалуйста к авторам проекта для исправления.

    При копировании любых материалов с данного сайта, ссылка на сайт - обязательна. | Статьи партнёров

    Обратная связь

    Ваш IP:
    3.234.210.89 (3.234.210.89, 3.234.210.89)